Aicinot iedzīvotājus atteikties no pārmērīgas plastmasas iepakojuma materiālu un vienreizlietojamo plastmasas izstrādājumu lietošanas, “Zaļā josta” izsludināja auduma maisiņu dizaina konkursu “Man pašam savs”, kas norisinājās no 2021. gada 1. līdz 28. februārim. Tā ietvaros dalībniekus aicināja radīt oriģinālu dizainu auduma maisiņam, kas kļūtu par iedvesmas avotu pārejai no plastmasas maisiem uz videi draudzīgāku alternatīvu.
Konkursa uzvarētāja veidotais maisiņa dizains tiks atdzīvināts “Zaļā josta” jaunākajos auduma maisiņos, kas tiks dāvāti Latvijas iedzīvotājiem un uzņēmuma vides projektu dalībniekiem 2021. gada garumā, kalpojot par iedvesmas avotu dabai draudzīgu iepirkuma maisiņu izvēlē.
Mēneša laikā “Zaļā josta” kopumā saņēma 125 dažādus dizainus no dažāda vecuma iedzīvotājiem sākot no 3 gadnieka līdz pat 54 gadiem. Tas parāda, ka vecumam nav nozīmes, lai radītu interesantu dizainu. Saskaņā ar konkursa nolikumu, “Zaļā josta” paziņo uzvarētāju 2021. gada 3. martā. Labākā dizaina autors ir Ieva Erlecka – Cucure no Olaines novada ar iesūtīto dizainu “Ļauj elpot”. Uzvarētājs ieguva dāvanu karti 150 Eiro vērtībā no “Xnet interneta veikala”.
Saskaņā ar konkursa nolikuma, “Zaļā josta” ir tiesīga piešķirt 2 simpātiju balvas dāvanu kartes 50 Eiro vērtībā no sadarbības partnera “Berga Foto pakalpojumi”. Veiksminieces ir Justīne Baltā no Smiltenes ar dizainu “#MaisiņšNeVaig/Man pašam savs” un Laura Kristīne Anšance no Kandavas ar dizainu “Šis maisiņš ir apzināta izvēle” un “Viss sākas ar mazumiņu”.
“Kad ieraudzījām izsludināto konkurss “Man pašam savs”, tas mūs ar vīru uzrunāja īpašā veidā – spontāni radās vairākas dizaina koncepcijas. Mēs daudz domājām par to, kas ir mainījies mūsos pašos kopš brīža, kad apzināti sākām samazināt plēves patēriņu un šķirot mājsaimniecības atkritumus, kādas emocijas šī pieredze radīja, kādu mēs redzam savu un savu bērnu nākotni,”par savu dizainu komentē uzvarētāja Ieva Erlecka-Cucure, “Apkopojot visas idejas un domas, sapratām, ka vislabāk konkursa mērķim atbilst zemeslodes tēls, kas smok plēvē. Mēs iztēlojāmies, ka zemeslode personificē mūsu bērnus, mazbērnus, tādēļ simboliski attēlojām vēlmi elpot, esot brīviem no plēves un plastmasas kalniem.”
Konkursu rīkoja “Zaļā josta” sadarbībā ar sadarbības partneriem “Xnet interneta veikals” un “Berga Foto pakalpojumi”.