Jaunumi 2018 /

Pārrunājot iespējas, kā labāk dzīvot tirgus kontekstā, atklāts atjaunotais Āgenskalna tirgus

Atpakaļ

Aizvadītajā piektdienā, 3. augustā, norisinājās Āgenskalna tirgus atjaunotās āra teritorijas atklāšanas pasākums. Veltot īpašu uzmanību videi draudzīgai saimniekošanai tirgus kontekstā, pasākumā pulcējās Latvijas zaļi domājošie iedzīvotāji, kā arī organizācijas aicināja piedalīties bezmaksas vides aktivitātēs. “Zaļā josta” pasākuma apmeklētājus informēja par atkritumu šķirošanas nepieciešamību, savukārt uzņēmuma pārstāve Laima Kubliņa dalījās idejās, kā Āgenskalna tirgu attīstīt “zaļajā” virzienā, piedaloties diskusiju blokā par tēmu “Kā labāk dzīvot tirgus kontekstā – gan kā tirgotājam, gan pircējam”.

Aicinot Āgenskalna tirgus apmeklētājus un tirgotājus ikdienā biežāk aizdomāties par savas izvēles ietekmi uz vidi, “Zaļā josta” Āgenskalna tirgus atklāšanas pasākuma ietvaros aicināja interesentus iesaistīties dažādās vides izglītības spēlēs. Galvenais uzsvars tika likts uz sabiedrības izglītošanu atkritumu šķirošanas jautājumos – kāpēc atkritumus šķirot ir nozīmīgi, kā to darīt pareizi, kas ir un kas nav piemērots otrreizējai pārstrādei.

Patīkami pārsteidza pasākuma apmeklētāju zināšanas atkritumu šķirošanā un vēlmē ieviest ikdienā aizvien vairāk veidus, kā rūpēties par vidi un saudzēt resursus. Dalībnieki, kas piedalījās spēlēs, interesējās nevis par šķirošanas pamatiem, bet gan jau precīzi uzdeva jautājumus par atsevišķiem atkritumu veidiem – kur tos izmest un kur atrodas tuvākās atkritumu šķirošanas vietas.

Pasākuma ietvaros tika organizēts atsevišķs diskusiju bloks, kurā tika aicināti Latvijas zaļi domājošie eksperti dalīties pieredzē un ieteikumus, kā padarīt Āgenskalna tirgu aizvien draudzīgāku videi. Pasākumā dalījās eksperti no „Zero Waste”, „Zaļā josta”, „Ekodizaina kompetences centrs”, bloga „Seek the simple” izveidotāji Laura un Andis Arnicāni un „Bee in” radītāja Ieva Sulutaura. Diskutējot, tika izvirzīta virkne dažādu radošu priekšlikumu – gan par tirgotāju motivāciju radīt pircējiem stimulu atteikties no plastmasas iepakojuma, tā vietā nākot iepirkties ar savu maisiņu un taru sveramajai produkcijai, gan arī tika apspriestas tik pārdrošas idejas kā slieku komposta izveide tirgus teritorijā vai ēdināšanas uzņēmuma atklāšana, kas piedāvātu nobaudīt ēdienus, kas gatavoti no “pēdējās dienas termiņa” sastāvdaļām, lai tās neietu bojā.