Eiropas Komisija jau 2019. gadā ir izziņojusi Eiropas zaļo kursu, kas paredz ambiciozu mērķi – 2050. gadā Eiropai kļūt par pirmo klimatneitrālo pasaules daļu. Komisijas rīcības plāns ietver arī aprites ekonomikas veicināšanu, kas vistiešākajā veidā skar iepakojuma nozari, tai skaitā etiķešu ražošanu. “Zaļā josta” atbalsta “Liepājas Papīrs” iniciatīvu uzsākt aktīvu darbu pie savu klientu informēšanas un izglītošanas, palīdzot efektīvi izvēlēties piemērotākos iepakojuma materiālus un etiķešu veidus lietošanai uz produkcijas.
“Rūpes par vidi un mūsu pašu veselīgu nākotni tajā ir mūsdienu cilvēka būtiska dzīves sastāvdaļa. Tāpēc patērētājs aizvien biežāk dod priekšroku ilgtspējīgu, veselīgu un dabai nekaitīgu produktu izvēlei,” norāda “Zaļā josta” pārstāve Laima Kubliņa.
Ik gadu viens Latvijas iedzīvotājs vidēji rada vairāk nekā 400 kg atkritumu. Trešā daļa no tiem – ir izlietotais iepakojums. Lai mazinātu slogu videi un izmaksas par atkritumu izvešanu, ir būtiski atteikties no lieka iepakojuma, dodot priekšroku minimālai preču iesaiņošanai, izvēloties materiālus, ko Latvijā vāc pārstrādei, vai, kuri ātri sadalās vidē, neatstājot pēdas. Uzņēmumiem, kas saviem klientiem spēj piedāvāt šādu iepakojumu, pieder nākotne.
Izvēloties pilnveidot savas produkcijas iepakojumu uz ilgtspējīgu (minimāls iepakojuma daudzums un biezums; dabai draudzīgi materiāli; materiāli, kurus Latvijā reāli vāc pārstrādei), uzņēmums:
- Ievērojami mazinās savas izmaksas par šī iepakojuma apsaimniekošanu (ilgtermiņā tas būs jūtams vēl vairāk, jo DRN ar katru gadu mērķtiecīgi pieaug un tiek izskausti dabai kaitīgākie iepakojuma veidi);
- Gūs stabili pieaugošu klientu loku, jo rūpes par vidi ir modes lieta un must-have vajadzība, kas strauji attīstās;
- Iegūs starptautiskus bonusus, jo daudzās citās valstīs ir daudz stingrāki kritēriji attiecībā uz iepakojumu;
- Vairos savu zaļo tēlu sabiedrības acīs.
Aicinām ar plašāku informāciju iepazīties “Liepājas Papīrs” sagatavotajā rakstā šeit.
Turpmāk “Liepājas Papīrs” regulāri informēs savus klientus un sekotājus par tēmas aktualitātēm, tāpēc aicinām periodiski ielūkoties uzņēmuma mājaslapā un sekot līdzi uzņēmumam sociālajos tīklos.